IL 2 Šturmovik.
1. 9. 2018
Martin Langer postavil krásnou maketu Sovětské stíhačky z druhé světové války.
Poslal krásné fotky i psaní...
Měřítko asi 1/10, rozpětí 1300, hmotnost komplet s baterkama 1150g . V čumáku 100 g olova, aby to bylo hodnější. Motor Mega 22/20/4, vrtule APC, rozměr si nepamatuju...Tah vrtule je o dost větší, než vlastní hmotnost. Li-Pol Foxy 3-čl. 1800, za letu to bere max 42A, ale udrží se v přímém letu i na 5 Ampér. Doba letu +- 10min., to je s klidným lítáním asi 1200mAh. 3 serva HS 81. Směrovka pevná. Přijímač Jeti, telemetrie. Skoro všechno je z lehké balzy. Trup plaňkován balzou 2mm, křídlo potaženo balzou 1mm, Přepážky a žebra jsou z balzy polepené kancelářským papírem s potiskem z tiskárny –podle toho jsou vyřezány tvary –je to na první fotce. Je to pevné skoro jak překližka a neláme se to po létech. Poloviny křídla jsou nasunuty na uhlíkovou trubku. Ocasní plochy jsou nasunuty na uhlíkové trubičky vlepené v trupu. Všechno je potaženo Vliesem. Spodek trupu potažen ještě pásy monofilu proti odření. Křídlo ani ocasní plochy nemají lištu odtokové hrany-ta je tvořena jen potahem. Koncové oblouky jsou z balzy polepené PUR pěnou. Z té jsou vybroušeny i gondoly podvozku. Všechno je maximálně vylehčeno, nic se tam nevozí zbytečně. Kola jsou jen výřezy pneumatik vystupující z obrysu. Kabina lisována z folie na kopyto z PUR pěny. Lakováno nitrolakem. Povrch stříkán vodou ředitelnýma barvičkama Rewel v orig. odstínech. Kamufláž odvozena ne zcela přesně z konkrétního letunu. Piloti neznámého původu ze zahraničí. Zadní kulomet z polystyrenu a papírové lepící pásky. Vstupy chladícího vzduchu k motoru z hliníkového plechu, výstup teplého vzduchu je přes výfuky a zadní otevřenou kabinou. Křídlo i výškovka mají nulové nastavení ,motor je potlačen o 2 stupně a vyosen o 3. Zálet srpen 2015, od té doby nalétáno 30 hodin, asi 115 startů, bez jakéhokoliv poškození. Posádka vyznamenána generálem Žukovem na jaře 1945.
Přílohy